barndomspsykologi, dion sommer




"for at dit smil skal have en effekt på mig, så jeg kan smile tilbage til dig, er jeg nødt til både at kunne sanse og forstå, at det lys, der reflekteres fra forandringerne i dit ansigts overflade, er informativt for mig. denne information bliver måske til en følelse og/eller en ny handling, for eksempel et smil til svar."
Alan Fogel

denne lille sekvens med smilet som social dialog antyder de komplicerede sansemæssige, psykologiske og sociale kompetencer, der skal være til stede hos barnet, før det kan være deltager i sin egen omsorgsprocess. 






Kommentarer
Postat av: accurate devotions

Det jeg liker med (små) barn er at man kan se de inn i øynene, og de stirrer tilbake. De ser ikke bort.



Ellers har jeg lite til overs for små unger.

2009-09-01 @ 15:12:33
URL: http://accurate-devotions.blogspot.com
Postat av: sanseløgn

jeg håper du ikke er ferdig. at det ikke er slutt.

du skriver vakrest av alle.

2009-11-06 @ 08:32:57
URL: http://sanselogn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0